Monday, May 24, 2010

Hari Sunting Saya....

Kembali menulis blog setelah 2 bulan tidak menaip apa-apa di blog saya ini... excited rasanya nk menulis sesuatu hari ini coz ada satu pengalaman baru yang mahu dikongsi bersama... apa yang menarik sangat tu??? begini ceritanya...

Pada tanggal 24 Mei 2010, saya telah disunting @ di shoot dalam satu pengambaran khas bersama dua sahabat bisu di opis saya... bagi menampakkan kemeriahan pengambaran mereka itu, saya secara tidak sengaja nya telah dipelawa untuk melakonkan rutin harian yang saya sering lakukan bersama dua sahabat bisu saya itu...

Pada mulanya, agak konpius juge; nak kene wat ape kan... lagi pun crew2 semua bagi explaination bebiasa saja... jadi, kene la wat rehears dulu... pastu, dgr komen sekejap... pastu, baru shoot bebetul... pengalaman pertama saya becakap ngan kamera yang x sampai satu kaki tu... wah... nebes juga la dibuatnya...

Take pertama, saya disuruh memberi arahan kepada Vivianie, sambil mempamerkan sign language... take pertama, saya telah membontokan kamera... oopss sori... jadi kene la amik take kedua... lakonan menjadi, tapi suara x kuar pule... take ketiga pula, kuat kan suara dan meneruskan lakonan seperti tadi... hasilnya... berjaya !!!

Selepas itu, saya diarahkan untuk bercakap sesuatu dgn kamera... ape yg perlu saya katakan??? sedikit dialog, bagaimana saya mula mempelajari sign language dan keseronokan menguasainya... tp ape pula yg saya telah katakan ??? hehehe... kalu x silap, utk sesi dialog ni, ade dalam 5 take la agaknya... gara-gara dek kesilapan saya memandang kamera secara tepat dan juga kekeringan idea untuk berkata-kata... tp ape2 pon, natural... itu la kate cik producer... i like...

hehehe... itu la penghujung story pada kali ini... em, arini juge dapat jumpe Jessie... long time no see... ape2 pon, sebelum berhenti, happy reading n tata...

2 comments: